W jakich branżach najlepiej sprawdzają się masowe wysyłki SMS?

Masowa wysyłka SMS

SMS to najskuteczniejszy sposób na szybką komunikację z drugą osobą. Nie trzeba tego tłumaczyć managerom dużych firm, którzy w swoją strategię marketingową czy procesy zakupowe zaimplementowali API SMS, czyli zautomatyzowane przesyłanie wiadomości. W jakich branżach sprawdzają się masowe wysyłki SMS? W jakich dziedzinach taka usługa przyniesie wymierne korzyści finansowe, a w jakich może usprawnić bieżące działania?

Sklepy online

Dla firm z obszaru e-commerce SMS API powinien być wręcz obowiązkowy. Maile są dość zawodne – trafiają w spam, zostają niezauważone, czasem klienci nie odczytują ich przez wiele dni. Auto SMS zdecydowanie usprawnia proces komunikacji. Niemal nie można go przegapić, zawsze trafia bezpośrednio do klienta, na urządzenie, po które sięga przynajmniej kilka razy dziennie. Krótka wiadomość z najważniejszymi danymi zawsze jest – dosłownie! – pod ręką.

Przy okazji numer telefonu pozostawiony przez klienta podczas zakupu staje się elementem bazy marketingowej. W przyszłości można go wykorzystać do masowej wysyłki SMS w formie newslettera, informując o nowościach, promocjach czy specjalnych kodach rabatowych.

Sklepy stacjonarne

Ta druga zaleta tego typu usługi SMS doskonale sprawdzi się też w przypadku sklepów stacjonarnych. Pozyskanie numerów telefonów klientów – na przykład poprzez zorganizowanie specjalnej promocji z korzystnymi zniżkami – to idealna baza, by stale utrzymywać kontakt z nabywcami. Gdy na co dzień setki maili trafiają do folderu SPAM, SMS marketingowy wpada wprost do skrzynki odbiorczej telefonu. W ten sposób można informować o kodach rabatowych, promocjach i konkursach.

Usługi

Właściciele firm świadczących niemal każdego rodzaju usługi również mają pełne pole do reklamowego popisu. Oprócz wykorzystania marketingu SMS w taki sposób, jak robią to sklepy, automatyczne wiadomości pomogą również w kontakcie z indywidualnymi klientami. Mogą przypominać o wizytach czy informować o zmianach. Pozwolą zmniejszyć luki w kalendarzu, a tym samym zmniejszyć straty związane z nieodwołanymi spotkaniami, na których usługobiorca nie był obecny. Wystarczy do powiadomienia SMS dodać opcję „wyślij SMS o treści TAK/NIE”, aby dowiedzieć się, czy dana osoba przyjdzie na umówioną godzinę.

Organizacja eventów

Prosty w obsłudze panel SMS, np. taki, który oferuje SMSPLANET.PL, przyda się także organizatorom eventów – na zasadach podobnych, jak w przypadku usługodawców. Mogą oni w kilka sekund dotrzeć do nawet tysięcy osób, informując o zmianie miejsca czy harmonogramu. Każdy zarejestrowany uczestnik dostanie informację bezpośrednio na swój telefon, co zminimalizuje liczbę konfliktów związanych z niewiedzą.

Przyda się to zarówno przy jednorazowych wydarzeniach, jak i trwających kilka dni eventach czy dużych festiwalach. W tym ostatnim przypadku tego typu usługa może być też powiązana z SMS premium, czyli możliwością głosowania na ulubionego wykonawcę, najfajniejsze wydarzenie czy służyć do pisania wiadomości wyświetlanych później na telebimie. Przemyślane SMS Api przyniesie więc nie tylko czysto marketingowe korzyści, ale też może przełożyć się na zysk finansowy!

Placówki finansowe i ubezpieczeniowe

Aplikacja SMS przyda się także placówkom finansowym czy ubezpieczeniowym. Podczas korzystania z takich usług klienci potrafią być bardzo niecierpliwi. SMSy, które poinformują ich o etapie rozwiązywania sprawy z pewnością pozytywnie wpłyną na utrzymanie relacji.

System SMS wysyłający kody dostępu, hasła mobilne i inne elementy wieloetapowego, bezpiecznego logowania w większości instytucji finansowych jest wręcz niezbędny. Nie można o tym zapominać, organizując pracę tego typu firmy.

Instytucje publiczne

Również instytucje publiczne powinny pomyśleć o korzystaniu z serwerów SMS. W niektórych przypadkach nie trzeba do tego mozolnego budowania bazy numerów. Niektóre z jednostek samorządu terytorialnego mają możliwość korzystania z programu SMS i wysyłania wiadomości na urządzenia znajdujące się na danym obszarze! Jest to świetne rozwiązanie pozwalające choćby na zwiększenie bezpieczeństwa za pomocą alertów pogodowych lub istotnych dla mieszkańców wiadomości.

Inne instytucje publiczne, takie jak teatry, filharmonie, opery, miejskie baseny itp. również powinny pomyśleć o masowej wysyłce SMS. Korzystając z własnych baz, tworzonych podobnie, jak w organizacjach komercyjnych, mogą informować o nowościach w repertuarze czy promocyjnych cenach biletów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *