Automatyzacja powiadomień SMS (SMS API)

SMS API, czyli automatyzacja powiadomień SMS to doskonały sposób na wsparcie kampanii marketingowej lub działania w kryzysie. Na czym to właściwie polega?

automatyzacja powiadomień SMS

Opieranie kampanii marketingowych na masowej wysyłce zautomatyzowanych powiadomień SMS niesie za sobą wiele korzyści. To świetny wybór zarówno dla sieci detalicznych, sklepów z rękodziełem, usługodawców, jak i np. organizatorów eventów czy administracji państwowej. Jakie zalety wiążą się z SMS API oraz czym w ogóle jest ta technologia? Jak to możliwe, że jedno powiadomienie w tym samym czasie dociera do całej bazy odbiorców?

Korzyści z SMS API

SMS API to usługa, która pozwala na masową wysyłkę powiadomień SMS do użytkowników z bazy firmy czy instytucji. Mądrze wykorzystane narzędzie może przysłużyć się w niemal każdej dziedzinie biznesu. Sprzedawcy i producenci poprzez SMSy  mogą zawiadamiać o promocjach i nowościach, ale też np. o statusie realizacji zamówienia. Usługodawcy z kolei mają w ten sposób okazję do informowania o przesuniętych wizytach czy adresie spotkań. Wysyłka SMS sprawdza się również przy organizacji eventów – dzięki temu uczestnicy szybko dowiedzą się o opóźnieniach, zmianach sali i przede wszystkim dostaną przypomnienie o wydarzeniu. Wreszcie ten auto SMS może w znaczący sposób zwiększyć bezpieczeństwo – tworzony przez instytucje samorządowe to doskonała metoda rozsyłania np.: alertów pogodowych. Sposobów na jego wykorzystanie jest wiele. Na jakiej zasadzie działa SMS API?

Z jednego komputera na setki telefonów

SMS to sposób komunikacji między telefonami. Używana jest do tego konkretna częstotliwość – GSM 03.38 oraz alfabet: Unicode UCS-2 (dla wiadomości z polskimi znakami) lub ASCII (bez polskich znaków). Operatorzy telefonii komórkowej musieli jednak znaleźć sposób na połączenie telefonów – kart SIM swoich użytkowników – z komputerami nadzorującymi sieć. Zaprojektowali więc oprogramowanie SMPP, pozwalające na przesyłanie danych pomiędzy komputerami a telefonami.

SMPP, a także inne podobne protokoły, takie jak OIS czy EMI oparte są na binarnie zakodowanych parach zapytań i odpowiedzi wysyłanych pomiędzy peerami. Na każde zapytanie musi pojawić się odpowiedź. Można także wysłać dowolną ilość zapytań bez odpowiedzi. Ten drugi, asynchroniczny model intuicyjnie przypomina właśnie API albo popularne niegdyś usługi, takie jak bramka SMS.

Do zrozumienia technicznej strony automatyzacji powiadomień SMS ważna jest także wiedza o SaaS. To oprogramowanie, dzięki któremu do każdego zalogowanego klienta przypisany jest własny panel SMS, pozwalający na masową wysyłkę wiadomości. Nie trzeba znać się dzięki temu na SMPP, językach kodowania i innych tego typu pojęciach. Dzięki SaaS pojawia się uproszczona, graficzna platforma internetowa, na której w intuicyjny sposób można skorzystać z masowej wysyłki powiadomień SMS do osób z posiadanej bazy.

API według scenariusza

Dzięki wciąż rozwijanemu oprogramowaniu, SaaS, SMPP i inne elementy systemu SMS można wykorzystać na wiele ciekawych sposobów. Jednym z nich jest układanie scenariuszy, według których wiadomość ma być rozsyłana. Czym innym są przecież alerty pogodowe, związane z daną chwilą, czym innym automatyczna odpowiedź do użytkownika, który właśnie zakupił produkt. Warto mieć na uwadze, że tego typu usługa SMS jest bardzo elastyczna.

API we własnej firmie

Aby skorzystać z automatycznego powiadomienia SMS należy założyć konto na portalu SMS Planet, a następnie zalogować się na panel SMS. Po lewej stronie na pasku menu znajduje się zakładka „API”.  To właśnie w niej można ustawić treść SMSa, ustalić przebieg kampanii czy dodawać kolejne, przydatne funkcje. Więcej szczegółów na temat samodzielnych ustawień oraz pracy z automatyzacją powiadomień SMS można uzyskać przez wsparcie telefoniczne lub mailowe TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *