Akcja #LotDoDomu – jak pomagały powiadomienia SMS?

lot do domu

Serwis SMSPLANET.pl w czasach pandemii postanowił zaangażować się w pomoc rodakom przebywającym za granicą, oddolnie wspierając akcję #LotDoDomu. Wykorzystując swój system realnie wpływał na poczucie bezpieczeństwa osób, które nie zawsze miały dostęp do Internetu. Jak w kryzysie pomagają powiadomienia SMS? Jak SMS api sprawdziło się w tej konkretnej sytuacji? Ile osób skorzystało z darmowych SMSów z informacjami o lotach?

SMSPLANET.pl dla #LotDoDomu

#LotDoDomu był akcją organizowaną przez Polskie Linie Lotnicze LOT na początku pandemii koronawirusa. Jej celem było sprowadzenie jak największej liczby Polaków zza granicy w jak najkrótszym czasie, aby zdążyć przed zamknięciem się dróg wjazdowych do kraju.

LOT chwali się, że wykonał niemal 400 rejsów na aż 6 kontynentów. Oddolnie do akcji postanowiło przyłączyć się SMSPLANET.pl udostępniając serwer SMS podróżnym. System skonfigurowany był ze stroną linii lotniczych – po wpisaniu swojego numeru telefonu i wyborze pobliskiego lotniska, odbiorca otrzymywał wiadomość SMS o możliwym planowanym locie do kraju.

Ile osób skorzystało z darmowych powiadomień?

Panel SMS wymagał dostępu do Internetu jedynie od strony nadawcy. Odbiorca potrzebował go tylko w momencie rejestracji. Dzięki temu osoby zgłaszające się przez formularz – szczególnie przebywające poza Unią Europejską lub w miejscach, w którym trudno nawet o połączenie z Wi-Fi – otrzymywały za darmo stały monitoring lotów charterowych bez potrzeby logowania się od sieci.

SMSPLANET.pl wysłało do zakończenia akcji ponad 5 tysięcy SMSów z informacjami o dostępności lotów. Odbiorcy już po powrocie do kraju chwalili sprawną wysyłkę SMS i mówili o poczuciu bezpieczeństwa, jakie dawały im wiadomości.

SMS umożliwia sprawne zarządzanie w kryzysie przede wszystkim dzięki szybkiemu dotarciu do tysięcy odbiorców zgłaszających się samodzielnie lub będących w zasięgu masztów sieci telefonicznych. Wystarczy, że posiadają oni najprostszy telefon komórkowy, aby znacząco zwiększyło się ich realne bezpieczeństwo w trudnym czasie. Jak optymalnie wykorzystać auto SMS, by pomóc innym?

Jak wykorzystać system SMS w kryzysie?

Usługa SMS poprzez panel SMS jest prosta i intuicyjna. Szybko pozwala dotrzeć do tysiący osób w czasie rzeczywistym. Od niedawna z tego typu komunikacji w przypadku zagrożenia korzysta Rządowe Centrum Bezpieczeństwa. Tzw. Alert RCB to ostrzeżenia związane głównie z warunkami atmosferycznymi, chociaż ten typ wiadomości pojawił się również w czasie pandemii koronawirusa.

Planując imprezę masową lub inne wydarzenie na dużą skalę warto potraktować aplikację SMS jako jeden z elementów dbania o bezpieczeństwo uczestników. Również w bardzo dużych firmach, w których wszelkie alarmy dotyczą setek pracowników sms pro może się sprawdzić właśnie w tym kontekście. 

Zaledwie kilkoma kliknięciami można masowo ostrzec przed zagrożeniem lub zarządzać akcją ratunkową, informując o kolejnych działaniach i wymaganych krokach. To proste rozwiązanie może realnie wpłynąć na bezpieczeństwo osób, za które bierze się odpowiedzialność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *