Akcja #LotDoDomu – jak pomagały powiadomienia SMS?
Serwis SMSPLANET.pl w czasach pandemii postanowił zaangażować się w pomoc rodakom przebywającym za granicą, oddolnie wspierając akcję #LotDoDomu. Wykorzystując swój system realnie wpływał na poczucie bezpieczeństwa osób, które nie zawsze miały dostęp do Internetu. Jak w kryzysie pomagają powiadomienia SMS? Jak SMS api sprawdziło się w tej konkretnej sytuacji? Ile osób skorzystało z darmowych SMSów z informacjami o lotach?
SMSPLANET.pl dla #LotDoDomu
#LotDoDomu był akcją organizowaną przez Polskie Linie Lotnicze LOT na początku pandemii koronawirusa. Jej celem było sprowadzenie jak największej liczby Polaków zza granicy w jak najkrótszym czasie, aby zdążyć przed zamknięciem się dróg wjazdowych do kraju.
LOT chwali się, że wykonał niemal 400 rejsów na aż 6 kontynentów. Oddolnie do akcji postanowiło przyłączyć się SMSPLANET.pl udostępniając serwer SMS podróżnym. System skonfigurowany był ze stroną linii lotniczych – po wpisaniu swojego numeru telefonu i wyborze pobliskiego lotniska, odbiorca otrzymywał wiadomość SMS o możliwym planowanym locie do kraju.
Ile osób skorzystało z darmowych powiadomień?
Panel SMS wymagał dostępu do Internetu jedynie od strony nadawcy. Odbiorca potrzebował go tylko w momencie rejestracji. Dzięki temu osoby zgłaszające się przez formularz – szczególnie przebywające poza Unią Europejską lub w miejscach, w którym trudno nawet o połączenie z Wi-Fi – otrzymywały za darmo stały monitoring lotów charterowych bez potrzeby logowania się od sieci.
SMSPLANET.pl wysłało do zakończenia akcji ponad 5 tysięcy SMSów z informacjami o dostępności lotów. Odbiorcy już po powrocie do kraju chwalili sprawną wysyłkę SMS i mówili o poczuciu bezpieczeństwa, jakie dawały im wiadomości.
SMS umożliwia sprawne zarządzanie w kryzysie przede wszystkim dzięki szybkiemu dotarciu do tysięcy odbiorców zgłaszających się samodzielnie lub będących w zasięgu masztów sieci telefonicznych. Wystarczy, że posiadają oni najprostszy telefon komórkowy, aby znacząco zwiększyło się ich realne bezpieczeństwo w trudnym czasie. Jak optymalnie wykorzystać auto SMS, by pomóc innym?
Jak wykorzystać system SMS w kryzysie?
Usługa SMS poprzez panel SMS jest prosta i intuicyjna. Szybko pozwala dotrzeć do tysiący osób w czasie rzeczywistym. Od niedawna z tego typu komunikacji w przypadku zagrożenia korzysta Rządowe Centrum Bezpieczeństwa. Tzw. Alert RCB to ostrzeżenia związane głównie z warunkami atmosferycznymi, chociaż ten typ wiadomości pojawił się również w czasie pandemii koronawirusa.
Planując imprezę masową lub inne wydarzenie na dużą skalę warto potraktować aplikację SMS jako jeden z elementów dbania o bezpieczeństwo uczestników. Również w bardzo dużych firmach, w których wszelkie alarmy dotyczą setek pracowników sms pro może się sprawdzić właśnie w tym kontekście.
Zaledwie kilkoma kliknięciami można masowo ostrzec przed zagrożeniem lub zarządzać akcją ratunkową, informując o kolejnych działaniach i wymaganych krokach. To proste rozwiązanie może realnie wpłynąć na bezpieczeństwo osób, za które bierze się odpowiedzialność.