E-commerce

e-commerce sms

Rynek e-handlu rozwija się w ogromnym tempie. Z roku na rok, użytkowników korzystających z zakupów online przybywa. Jak wynika z przeprowadzonych przez Gemius badań, e-commerce rozrasta się 7 razy szybciej niż handel tradycyjny, czyli o około 20% rocznie.

Oczywiste jest, że wraz z rozwojem, rośnie konkurencyjność na rynku. Dlatego też, należy szczególną uwagę zwrócić na rozwój oczekiwań klientów i komunikację z nimi, by móc sprostać tym wymaganiom i stale zwiększać efektywność biznesu. Jaka więc komunikacja jest idealna? Taka, która wpasowuje się nie tylko w trendy, ale która jest dostępna dla każdego użytkownika. E-commerce to nie tylko zakupy za pomocą komputera- w ostatnich latach liczba rozwiązań mobilnych sprawia, że użytkownicy smartfonów nie rozstają się z telefonami a co więcej – nie potrzebują nic innego by zrobić zakupy – narzędzie mają cały czas w ręce. Widać to na przykładzie płatności np. Apple Pay, aplikacji z kartami lojalnościowymi, czy udostępnionym w ostatnich dniach rozwiązaniem zakupów bez konieczności przełączania się z mediów społecznościowych. Skoro więc użytkownik e-sklepu narzędzie ma cały czas w ręku – trudno tego nie wykorzystać. Komunikacja tekstowa SMS w e-handlu ma największy sens. Oto kilka powodów, dlaczego:

Szybkość, skuteczność i intuicyjność powiadomień SMS

Powiadomienia SMS docierają do użytkownika dużo szybciej i. skuteczniej w porównaniu z innymi kanałami komunikacji. Jednak co najważniejsze, cechują się spektakularnym wskaźnikiem Open Rate na poziomie powyżej 90%, ponadto większość takich wiadomości jest odczytywana przez odbiorców w ciągu 90 sekund. Tak jak wcześniej pisaliśmy, to między innymi dzięki temu, że telefony towarzyszą użytkownikom przez większość doby. Powiadomienia auto SMS łatwo też jest kontrolować i monitorować skuteczność dostarczenia, w szczególności, gdy firma posiłkuje się platformą do marketingowych SMS lub korzysta z automatyzacji API SMS.

Prostota obsługi, szybkość dotarcia i jednolita obsługa na każdym urządzeniu powoduje, że powiadomienia SMS są najlepszą metodą szybkiej komunikacji z klientem e-commerce.

Integracja i automatyzacja SMS API

Integracja powiadomień SMS z innymi narzędziami, a także możliwość ich automatyzacji poprzez wprowadzenie kodu API od SMSPLANET do wewnętrznego systemu sklepu internetowego powoduje, że platforma sklepu sama będzie robić wysyłkę. Dzięki temu łatwo wyeliminować błędy, a każda wiadomość zostanie dostarczona na czas i na konkretne zapotrzebowanie. (Marketing SMS może być łatwo zintegrowany z różnymi platformami e-commerce poprzez wtyczki, o których więcej w poście o WooCommerce i PrestaShop, lub poprzez SMS API). Taka automatyzacja ma ogromne znaczenie, szczególnie w branży e-commerce, gdzie liczy się czas, precyzja i integracja całego systemu logistyki zamówień. Technologia pozwala przenosić odbiorcę na wybrane kanały, śledzić ścieżkę zakupową i konwersję, co bez wątpienia pozwala optymalizować procesy sprzedażowe.

Personalizacja i marketing SMS

Komunikacja z klientem poprzez SMS buduje relację, ponieważ powiadomienia SMS są odbierane jako bardziej prywatne, budujące zaufanie i więź. Poprzez wysoki Open Rate, łatwiej również zbudować relację opartą na zaangażowaniu. Tak więc marketing SMS w e-commerce ma ogromny wpływ na relacje z klientami – wysoka jakość obsługi definiowana np. przez atrakcyjny system powiadomień, życzenia okolicznościowe, badania satysfakcji czy programy lojalnościowe powodują, że klienci wracają do e-sklepu, polecają go innym, a tym samym oczywiście generują większą sprzedaż. Personalizację można bardzo prosto zoptymalizować, korzystając z wcześniej wymienionego API SMS. Wewnętrzny system wybierając konkretne dane systemu, tworzy wiadomość opartą na danych konkretnego klienta, niezbędnych do efektywnej komunikacji. Wysyłka SMS pozwala personalizować oferty ze względu na płeć, wiek lub preferencje zakupowe. To doskonały sposób, aby zaoferować komuś urodzinowy rabat czy specjalną ofertę np. z okazji Dnia Kobiet.

Logistyka zakupu

Dzięki personalizacji i integracji systemu z SMS API, e-sklep jest w stanie generować powiadomienia, ułatwiające użytkownikom sklepu składanie zamówień czy ich późniejsze monitorowanie. Wiadomości w procesie zakupowym powinny potwierdzać otrzymanie wpłaty przez sklep, informować o przewidzianej dacie dostarczenia przesyłki, o jej numerze umożliwiającym śledzenie, potwierdzać wysłanie zamówienia, a wcześniej jego realizację. Istotna jest również informacja o tym, że paczka czeka na odbiór. Oprócz wiadomości “z koszyka zakupowego”, ważne jest zadbanie o klienta po zakupie. Wysyłanie kodów rabatowych na następne zamówienia, czy linki przekierowujące do sklepu to ważna część lejka zakupowego w e-commerce.

Krótkie wiadomości doskonale wspomagają działania transakcyjne i mogą informować o statusie zamówienia na każdym jego etapie, a ilość oraz rodzaj tego typu komunikatów można (a nawet trzeba) dostosować do preferencji odbiorcy. Platformy takie jak SMSPLANET dają możliwość przetestowania skuteczności danych kampanii, by na twardych danych ustalić, co jest najlepsze dla konkretnego rodzaju sklepu.

Decyzje zakupowe dzięki auto SMS

Według Nielsen Polska kampanie SMS wpływają na podjęcie decyzji zakupowej aż u 48% badanych. Chęć otrzymywania powiadomień, takich jak promocje, kody rabatowe itp. mają wysoki wpływ na decyzje zakupowe. Wynika to prawdopodobnie z zaufania, jakie tworzy powiadomienie SMS, które jest o wiele bardziej osobiste niż np. e-mail. SMS-y pomagają biznesowi e-commerce pokonać wirtualną barierę ze swoimi klientami. Klienci czują się słuchani i szanowani. Wszystko to zwiększa zaufanie wymagane do zamknięcia transakcji.

Jak widać krótka wiadomość tekstowa ma istotne znaczenie dla sektora e-commerce, a konsumenci mają wobec niej konkretne oczekiwania. SMS-y zajmują pierwszą pozycję wśród najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych do komunikacji z klientem. Powiadomienia SMS rozwiązują problem wirtualnej bariery, budują zaufanie, pomagają dostarczyć niezbędnych informacji na ścieżce zakupowej i są świetnym narzędziem wspomagającym platformy e-commerce w biznesie. Cechują się niskimi kosztami obsługi (szczególnie biorąc pod uwagę jego efektywność i zasięg), szerokim wachlarzem zastosowań (w zależności od budżetu i celu można dowolnie modelować prowadzone kampanie, począwszy od wiadomości tekstowych, przez graficzne MMS-y aż po wiadomości 2WAY), nie wspominając o budowaniu własnej marki poprzez angażowanie klientów, dbanie o wizerunek poprzez pomoc i profesjonalne podejście do odbiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *