Automatyczne SMS w akcjach charytatywnych – jak je wykorzystać?
Organizatorzy akcji charytatywnych powinni sięgać po coraz to nowe możliwości technologiczne, żeby zebrać więcej środków. Jak dotrzeć do serc przez auto SMS?
Polacy chętnie dokładają się do akcji charytatywnych. Preferują jednak robienie tego z domu, przy pomocy urządzeń mobilnych, niż wrzucając bilon do puszki. W ten sposób czują się bezpieczniej, ale też jest to działanie bardziej spontaniczne. Auto SMS, wysyłane za pośrednictwem aplikacji SMS mogą realnie wesprzeć stowarzyszenie czy fundację, wpływając na stan konta organizacji. Dlaczego warto, jak mądrze zaplanować kampanię i jakie zasady obowiązują?
SMS w służbie akcji charytatywnych
System SMS jest w Polsce coraz chętniej wykorzystywany do akcji marketingowych lub jako wsparcie e-commerce. Tymczasem może pomóc również w zbieraniu pieniędzy na cele charytatywne – i to na wiele różnych sposób.
Do tego celu świetnie sprawdzi się usługa SMS Premium. Podparta pomysłową reklamą może przynieść organizacji pozarządowej duże korzyści finansowe, a co za tym idzie – możliwość realizacji celów statutowych. Informacja o zbiórce dotrze do każdej zainteresowanej osoby w ciągu kilku sekund z dużym prawdopodobieństwem jej otwarcia i przeczytania. Wyzwoli również spontaniczne działanie pod wpływem emocji, co może przyczynić się do wielu mikro wpłat mających ogromne znaczenie w dużej skali.
Jak się do tego zabrać? Jak jeszcze można wykorzystać system oferowany przez SMSPlanet.pl do celów charytatywnych?
Ważny dobry plan
Zbiórkę poprzez SMS Premium należy rozpocząć od przygotowania planu marketingowego. Oprócz znalezienia najlepszej oferty na korzystanie z programu SMS, istotny jest także pomysł na to, jak dotrzeć do potencjalnych uczestników zbiórki. Należy z góry obliczyć liczbę osób, do których chce się dotrzeć, aby przez założone regulaminem terminy aktywnie reagować na zmniejszające się zainteresowanie.
Można to zrobić korzystając z opcji „wyślij SMS” do posiadanej już bazy numerów. Warto ją najpierw zdobyć lub poszerzyć poprzez mądrą reklamę, jeszcze przed właściwą akcją. Znacznie ważniejsze jest jednak zaangażowanie mediów – lokalnych lub ogólnopolskich – do nagłaśniania zbiórki.
Zasady formalne akcji
Przed skorzystaniem z usługi SMS, a już po przyznaniu numeru Premium, do realizacji zbiórki potrzebna jest zgoda Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Następnie, gdy umowa z firmą udostępniającą panel SMS zostanie podpisana, akcję należy w ciągu 7 dni przed jej rozpoczęciem zgłosić do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Prosząc o wysyłanie SMS Pro, należy bezwzględnie podać cel, nazwę organizatora i poinformować o pełnej cenie brutto. Ważne jest też, by w zbiórkach cyklicznych, gdy kwota pobierana jest automatycznie, wpłacający wiedział, jak może zrezygnować z udziału, nie ponosząc kosztów.
Kwestia późniejszych rozliczeń i prowizji operatora jest elementem umowy. Organizacje Pożytku Publicznego mogą uzyskać zwolnienie z VAT za SMSy wysłane z telefonów na abonament – za wiadomości z numerów na kartę trzeba zapłacić pełny, 23% VAT. Chęć taką warto wyrazić już podczas przygotowywania umowy z pośrednikiem.
Co oprócz SMS Premium?
Akcje charytatywne za pomocą serwera SMS mogą przybierać różne formy. Usługa SMS niesie bowiem za sobą wiele kreatywnych zastosowań. Dobrym pomysłem bedą:
- Automatyczne powiadomienia SMS z informacją o bieżącej działalności organizacji;
- SMS marketingowy w partnerstwie z biznesem – powiadomienia, , np. wraz z linkiem do zakupu, o produktach czy usługach firmy, za które część dochodu trafia do organizacji;
- Wysyłka SMS z dobrymi wiadomościami – informowanie o sukcesach, szczególnie tych, na cele których odbiorca wpłacił pieniądze: wyjazd dziecka na operację, karma kupiona do schroniska, wzniesiony za kwotę ze zbiórki budynek itd.;
- Konkursy SMS z wiedzy o działalności organizacji.
Każda z takich kampanii z wykorzystaniem API SMS to doskonałe zabiegi PR-owe. Poprawią one wizerunek NGO, zwiększą świadomość na temat jej działań oraz mogą skłonić do wpłat „przy okazji”, pod wpływem emocji.
Intuicyjny panel SMS i dobry plan na charytatywny marketing SMS to z pewnością duże wsparcie społeczników. Warto spróbować i skorzystać z tego narzędzia podczas najbliższej, większej akcji.