Jak SMS-y pomagają uniknąć kontaktu podczas pandemii COVID-19?

Epidemia COVID-19 zmieniła diametralnie funkcjonowanie firm. E-handel, bezpieczeństwo pracowników, aplikacje pomocowe: jak w czasach koronawirusa pomagają SMSy?

covid-19

2020 rok z pewnością będzie ważną datą w nowożytnej historii ludzkości. Pandemia koronawirusa sparaliżowała świat, pchnęła kraje na krawędź recesji i zmieniła życie każdego, niezależnie w którym miejscu na globie mieszka! Obok negatywnych skutków pojawiły się pozytywne: pobudzenie odruchów solidarnościowych, przyspieszenie zmian technologicznych, w tym wzrost e-usług, modyfikację funkcjonowania firm. Jak w tym wszystkim sprawdzają się SMS-y? Jak pomagają unikać kontaktu i zachować dystans?

Komunikacja w czasach zarazy

Jednym z najczęściej używanych w czasie pandemii koronawirusa zwrotów jest „dystans społeczny”. Według naukowców ma pomóc zmniejszyć liczbę zarażeń lub spowolnić rozprzestrzenianie się patogenu. Zdecydowania utrudnia to jednak realizację wielu usług oraz zwykły, tak potrzebny ludziom, codzienny kontakt. Chociaż wciąż mówiło się, że – szczególnie młodzi – oddalają się od siebie przez rozmowy online, a spotkanie w kawiarni zastępuje im przycisk „wyślij SMS” w praktyce okazało się, że bez fizycznej bliskości nie da się na dłuższą metę normalnie funkcjonować!

Na szczęście, dzięki zdobyczom technologicznym pozostanie w kontakcie było możliwe nawet podczas najściślejszego lockdownu. 

Dziś usługi wspierające komunikację bez konieczności spotkania twarzą twarz – takie, jak wysyłka SMS – przeżywają swój renesans. Te oparte na systemach auto SMS szczególnie pozwalają zachować dystans. W jakich sytuacjach się sprawdzają? 

Wzrastający e-commerce

Mówi się, że pandemia COVID-19 o nawet 20 lat przyspieszyła zmiany technologiczne w Polsce. Rozszerzył się katalog spraw, które można załatwić przez e-urząd. Rozwinęły się platformy do prowadzenia telekonferencji oraz edukowania. Praca zdalna została uwzględniona w przepisach prawa. Okazało się, że wiele szkoleń, spotkań i wydarzeń można poprowadzić… bez wychodzenia z domu!

Również wiele sklepów, które do tej pory broniły się przed wejściem w handel online, zdecydowało się na otworzenie e-sklepów. W handlu detalicznym prognozowany jest wzrost e-commerce z 5,4% w 2019 roku do aż 8% do końca 2020! Chociaż liczby te na pierwszy rzut oka wydają się małe, taki skok w ciągu 12 miesięcy jest naprawdę ogromny. 

W tym sektorze  Auto SMS jest wręcz niezbędny! Dzięki temu, że klient otrzymuje informację o złożeniu zamówienia oraz postępach w realizacji, utrzymana zostaje jego uwaga oraz budowana jest dobra relacja. Mądre wykorzystanie zostanie pozwala na zdobycie zaufania do marki i wykreowanie jej pozytywnego wizerunku. Jakie skutki pociągnął za sobą wzrost w branży e-commerce?

Narażone zawody

Obok personelu medycznego jedną z najciężej pracujących grup zawodowych od początku pandemii są… kurierzy. Polacy coraz więcej kupują przez Internet, a firmy kurierskie notują niespotykane dotąd wyniki. Niestety – poruszanie się od drzwi do drzwi, przyjmowanie reklamacji, toczone codziennie rozmowy, dotykanie klamek, przycisków w windach i poręczy schodów sprawia, że dostawcy są szczególnie narażeni na zachorowanie.

Z pomocą przychodzi tu system SMS. Gdy paczka ma być dostarczona, można dzięki niemu wysłać do odbiorcy powiadomienie m.in.:

  • z prośbą o informację, czy ten przebywa na kwarantannie;
  • z pytaniem o możliwość pozostawienia paczki pod drzwiami;
  • z szansą na przekierowanie przesyłki do punktu usługowego.

Każde działanie pozwalające uniknąć spotkania twarzą w twarz znacząco wpływa na bezpieczeństwo kurierów. Ich praca jest w czasach epidemii jeszcze potrzebna bardziej, niż zwykle – warto o tym pamiętać, podejmując decyzję o sposobie odbioru przesyłki.

Aplikacje solidarnościowe

Podczas pandemii można było obserwować wiele pozytywnych zjawisk, np. oddolne akcje wspierające lekarzy, osoby starsze lub szczególnie narażone czy charytatywne organizowanie czasu wolnego i zajęć edukacyjnych online dla dzieci i dorosłych. Powstało kilka aplikacji, które pomagają szybko dogadać się potrzebującym i wolontariuszom. Właściciele psów w mig znajdą chętnych wyprowadzających, osoby na kwarantannie mogą umieścić ogłoszenie o potrzebnych zakupach itd. W takiej komunikacji SMS API wydaje się być wręcz niezbędne!

Pomagając, należy pamiętać również o swoim bezpieczeństwie. Połączenie narzędzi takich, jak panel SMS z aplikacjami zdecydowanie ułatwia komunikację między ludźmi. Dzięki temu mogą oni się ze sobą szybko skontaktować i m.in. poinformować o pozostawionych pod drzwiami zakupach czy pilnej do zrealizowania potrzebie.

Alert nie do zignorowania

Warto pamiętać, że w przeciwieństwie do powiadomień z aplikacji, SMS-y jest dość trudno zignorować. Ich fragmenty wyskakują na ekranie, a dźwięk może informować zarówno o nadejściu SPAM-u, jak i wiadomości od bliskiej osoby. Dzięki temu łatwiej jest zadbać o bezpieczeństwo dużej liczby osób.

Powiadomienia wysyłane przez serwer SMS mogą np. docierać w jednym momencie do wszystkich pracowników, gdy w zakładzie pracy wykryto ognisko koronawirusa. W ten sposób można także napisać do osób, które wspólnie odbywały podróż busem, samolotem czy pociągiem – o ile rejestrowało się ich dane. Analogiczne zasady można wprowadzić we wszystkich firmach i lokalach, w których spotyka się wiele osób w ciągu dnia. Informując o możliwym zakażeniu potencjalnych nosicieli, można sprawnie uciąć rozprzestrzenianie się koronawirusa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *