Zautomatyzowane SMS – obowiązek w branży e-commerce
E-handel rozkwita. Obok strony internetowej firmy powinny również zainwestować w system SMS. Na czym polega api SMS i dlaczego jest to dziś niemal obowiązek?
E-commerce w 2020 roku przeżywa prawdziwy rozkwit. Firmy, które do tej pory stroniły od handlu w Internecie, dziś widzą w nim najlepszą – i czasem jedyną – drogę rozwoju. Do tych zmian trzeba się jednak bardzo dobrze przygotować. Obok prawidłowo napisanej i pozycjonowanej strony internetowej czy negocjacji m.in. z firmami kurierskimi, niemal obowiązkowe jest dziś korzystanie z usługi SMS dla firm. Jakie korzyści niesie za sobą ten system? O czym warto wiedzieć?
Wsparcie e-commerce
Branża e-commerce to ogrom możliwości dla firmy – niezależnie czy sprzedaje produkty, czy usługi. Handel w Internecie to nadal szybko rosnący sektor, w którym jest miejsce dla każdego. Trzeba się jednak do tego procesu dobrze przygotować, inwestując w niezbędne narzędzia.
Podstawą jest oczywiście dobra strona internetowa – responsywna, z przemyślanymi zdjęciami i treściami przygotowanymi pod kątem pozycjonowania oraz zachęcającymi do kupna. Trzeba zadbać również o proces zakupowy, negocjując z firmami oferującymi płatności online. Istotny jest także sam proces sprzedaży, którego niezbędnym elementem są automatyczne wiadomości e-mail i coraz częściej aplikacja SMS.
Jakie korzyści przynosi ten ostatni element? Dlaczego automatyczne SMSy w branży e-commerce są tak ważne i jaka jest ich przewaga nad innymi sposobami komunikacji? Czy można ich używać poza e-handlem?
Zautomatyzowanie procesu
Wysyłka SMS do każdego klienta byłaby uciążliwa, gdyby nie serwisy takie, jak SMSPLANET.pl. Program SMS pozwala na automatyzację procesu komunikacji – wysyłanie powiadomień tuż po zakupie i na różnych etapach realizacji zamówienia. Umożliwia on również korzystanie z zalet marketingu SMS.
Klient w ciągu sekundy – a SMSy odczytywane są najczęściej w przeciągu kilku minut – otrzymuje informacje o tym, co dzieje się z jego zamówieniem, bez konieczności dalszego korzystania z Internetu. To bardzo wygodne rozwiązanie dla obu stron.
Masowość wysyłki
SMS api pozwala na wysyłkę SMS w jednym momencie do wielu różnych użytkowników wykonujących różnorodne czynności na stronie www. W dodatku nikt nie musi ręcznie obsługiwać bramki SMS – wszystko dzieje się automatycznie.
Szybkość komunikacji
Auto SMS przychodzi do klienta w zaledwie kilka sekund. Najprawdopodobniej – szczególnie, jeśli zakupów dokonuje on ze smartfona lub tabletu – szybciej odczyta powiadomienie z telefonu, niż wiadomość e-mail.
Lojalność klienta
Utrzymanie lojalności klienta to zdecydowanie najważniejszy powód, dla którego warto korzystać z auto SMS. Pozyskując jego numer telefonu podczas procesu zakupowego, otrzymuje się możliwość stałego docierania ze swoją ofertą jednym z najbardziej skutecznych kanałów komunikacji. S
MS marketingowy z informacją o kodzie rabatowym, promocji czy konkursie skłania nawet do ¾ odbiorców do zapoznania się ze szczegółami i przejścia do zakładki z ofertą! Miłym akcentem jest też wysyłanie za pośrednictwem powiadomienia SMS życzeń świątecznych. Sprawia to, że klient pozytywnie kojarzy markę i chętniej wybierze ją później spośród konkurencji.
Redukcja kosztów
Panel SMS jest bardzo intuicyjny. Do jego obsługi nie potrzeba specjalisty. Jest to też usługa niedroga, szczególnie biorąc pod uwagę korzyści marketingowe i ułatwienia w e-handlu, jakie za sobą niesie.
Nie tylko e-handel
W czasach social distancing nowe technologie i usługi z nimi związane znajdują zupełnie inne zastosowanie. Oprócz sklepów online, z zalet sms pro mogą skorzystać także restauratorzy, fryzjerzy, kosmetyczki itd.
Narzędzie to usprawnia proces rejestracji klientów przez Internet. Może również służyć jako przypomnienie o wizycie – szczególnie, że dziś muszą się one odbywać często co do minuty i opóźnienia nie są wskazane. W przypadku restauracji obsługujących dowozy dobrym pomysłem będzie automatyczny SMS z informacją o przyjęciu zamówienia i spodziewanym czasie dostawy. Potencjał usługi jest ogromny – wystarczy tylko dopasować opcje do potrzeb swojej branży!