Od Black Friday do Bożego Narodzenia – jak dobrze przygotować biznes do sezonu zakupowego?

black friday Promocja SMS

Początek listopada od kilku lat zwiastuje w biznesie i konsumpcyjnym środowisku początek przygotowań do najgorętszego okresu zakupowego w roku. Przedostatni miesiąc w roku jest miesiącem zakupów, warto więc się na niego przygotować, zaopatrując swoją firmę w niezbędne narzędzia i wiedzę, aby listopad i grudzień okazały się nie tylko pracowite, ale przyniosły sukces.

Kody rabatowe na Black Friday

Black Friday czyli Czarny Piątek, to zwyczaj wywodzący się ze Stanów Zjednoczonych. Corocznie, w piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, odbywa się największe święto zakupów na świecie. Czarny Piątek jest rozpoczęciem sezonu zakupowego, poprzedzającego Święta Bożego Narodzenia. W ostatnich latach ten zwyczaj zyskuje popularność na całym świecie, również w Polsce. Sklepy w tym dniu przeważnie są dłużej otwarte, aby zapewnić klientom możliwość zakupów przez dłuższy czas, zwiększając tym samym swój utarg. Jednak to nie godziny otwarcia sklepów są głównym powodem rosnącej popularności tego ‘święta’. Black Friday to jednodniowe, tymczasowe i limitowane wyprzedaże, rabaty i promocje produktów i usług nawet do 80%. Black Friday głównie skupia wielkie wyprzedaże w sklepach stacjonarnych, lecz ze względu na rosnącą popularność i powszechność e-commerce, następstwem piątkowego szaleństwa zakupowego jest stosunkowo nowy zwyczaj czyli Cyber Monday, oferujący tym razem duże obniżki cen raczej w sklepach internetowych. Zakupowy poniedziałek jest więc deską ratunku dla spóźnialskich albo kolejną okazją do tańszych zakupów, co wydaje się coraz bardziej atrakcyjne dla tych, którzy kupowanie prezentów bożonarodzeniowych planują wcześniej. “Święto Zakupów” jest świetną okazją biznesową nie tylko do zwiększenia sprzedaży, lecz również do promocji i pokazania swojej marki, budowania świadomości konsumentów i zdobywania nowych klientów. Żeby jednak tak się stało, należy zastosować się do wielu zmiennych, aby wyróżnić się spośród rywali i nie zatonąć w morzu ofert konkurencji.

Mikołajki, prezenty, zakupy i całe grudniowe szaleństwo.

Gdy nadchodzi grudzień, wiadomo, że zaczyna się najlepszy czas na sprzedaż produktów i usług. Po Black Friday i Cyber Monday, czas na właściwy sezon świąteczno – zakupowy czyli grudzień.

Tutaj już trzeba się zaangażować, żeby nie zostać daleko w tyle za konkurencją. Pomocne będą auto SMS dzięki integracji z API SMS, w połączeniu z obmyślaną kampanią i prostymi życzeniami świątecznymi.

Jak wykorzystać marketing sms do zwiększenia sprzedaży w czasie okresu świątecznego?

Zanim napiszesz pierwsze, magiczne słowo “PROMOCJA”, zastanów się jak zaplanować najbliższy okres, aby stał się sukcesem. Razem z SMSPLANET przygotuj się wcześniej, rozeznaj w rynku, sprawdź konkurencję a następnie przejdź do działania. Pamiętaj również o klientach po zakończonych promocjach. Zanim jednak przejdziesz do działania i wysyłania auto SMS, zapoznaj się ze szczegółowymi krokami.

  1. Przygotuj się już wcześniej – zacznij planować

    Dzięki temu, że zwyczaj Black Friday wchodzi do kultury, na otwarcie sezonu możesz przygotować się wcześniej. Zaplanuj co chcesz osiągnąć, zaplanuj wysyłkę SMS budując napięcie przed zakupami, zapowiadając i zaciekawiając potencjalnych klientów. W ten sposób nie tylko budujesz świadomość marki, ale zwiększasz szansę, że zakupy zrobią u Ciebie a nie u konkurencji. To, co możesz zrobić to budowanie napięcia przed poprzez przypominanie i zaciekawienie, budowanie świadomości i kreowanie potrzeby poprzez proste powiadomienia SMS lub kompleksowe kampanie masowej wysyłki SMS. Przypomnij również, że promocja będzie krótkoterminowa, aby zadziałała zasada niedostępności.

  2. Rozeznaj się w rynku.

    Sięgnij do danych i zobacz co w tamtym sezonie sprzedawało się najlepiej – może warto o tym wspomnieć w powiadomieniach, jeśli są to produkty, które klient chętnie kupi jeszcze raz. Wykorzystaj dane z zeszłego roku, aby przygotować już konkretną ofertę do klientów. Pamiętaj również o trendach oraz aktualnej modzie. Może akurat w tym okresie zdarzy się coś szczególnego, co będzie miało wpływ na przedaż określonych produktów? Pamietaj aby być elastycznym i otwartym na klientów, dlatego kampanie SMS najlepiej jest połączyć z innymi kanałami dotarcia (np. Social Media), aby wiadomość o Twojej ofercie była jak najlepiej dopasowana i widoczna.

    Pamiętaj również, aby bacznie obserwować konkurencję i być krok przed nimi, dlatego warto przed rozpoczęciem sezonu zakupowego zaplanować zintegrowaną, zautomatyzowaną poprzez API SMS wysyłkę SMS, która ‘przygotuje grunt’ pod dalsze działania.

  3. Promocje, wyprzedaże, kody rabatowe

    Pamiętaj, że cena to nie wszystko, jednak Black Friday właśnie na tym polega. Dlatego żeby promocja przyniosła efekt, musi być.. porządna. Black Friday i Cyber Monday to święto zakupów, dlatego zniżki typu “-10% na tańszą rzecz w koszyku” po pierwsze nie przyciągną nikogo do Twojego sklepu ani nie zachęcą do większych zakupów. Ponadto prawdopodobnie przy ofercie konkurencji wypadnie śmiesznie. Dlatego zasada sezonu zakupowego numer jeden to porządne wyprzedaże, conajmniej -40% (bo to standard). Po drugie – bądź kreatywny. Nie tylko obniżki cenowe się liczą, powiadom swoich klientów auto SMS, że gdy okażą wiadomość na telefonie, dostaną gratis, lub dodatkową zniżkę na przecenione produkty – kolejne 20%. Wprowadzaj darmowe dostawy, gratisy i mnożenie wyprzedaży. Jednak aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić te dni, wprowadź zasadę niedostępności, ogranicz wyprzedaże do jednego lub kilku dni.

  4. Rodzaje powiadomień SMS

    Pomocne w planowaniu działań będą różne rodzaje SMS. Auto SMS jako powiadomienie tekstowe świetnie sprawdzi się jako informacja dla klienta z odnośnikiem w treści, lub po prostu jako informacja przed wyprzedażami. W okresie, gdy klienci będą dostawać coraz więcej wiadomości – Ty wyróżnij się formą – wyślij im MMS z grafiką informującą o wielkości wyprzedaży, lub wyślij im link do konkretnego produktu, którym mogą być zainteresowani.

    powiadomienia sms Dzięki nadpisowi odbiorca od razu rozpozna Twoją wiadomość spośród wiadomości konkurencji. Tym samym zwiększasz swoją szansę na otwarcie wiadomości i zareagowanie na nią.

  5. Wysyłka SMS i życzenia Świąteczne zakończeniem sezonu zakupowego

    Gdy emocje opadną, a wszyscy zaczną przygotowania do wigilijnej kolacji i rodzinnego świętowania, to czas na ostatni etap planu. Pamiętaj o klientach nie tylko przed zakupami. Buduj zaufanie i dobry wizerunek dbając o nich nawet już po zakończonych transakcjach. Dobrym sposobem jest symboliczne wysłanie spersonalizowanych życzeń świątecznych. Tym sposobem zamkniesz klamrą sezon zakupowy, pozostawiając klienta z poczuciem, że o niego dbasz i o nim pamiętasz. Małe gesty są bardzo ważne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *