Firmowe życzenia świąteczne SMS w B2B

powiadomienia-sms

Okres przedświąteczny to, z wiadomych powodów, doskonały czas dla firm działających w modelu Business to Client. W standardzie obsługi klienta przyjęło się, aby pamiętać o nim w ważnych momentach, dlatego też składanie życzeń świątecznych to powszechna praktyka. W związku z tym należy również wybić się spośród konkurencji oryginalnością. Kiedy łatwo o personalizację w tymże modelu, to bardziej problematyczne staje się zadbanie o partnerów w modelu B2B.

W przypadku Business to Business należy rozważyć kilka podstawowych zagadnień – czy warto pokusić się o promocję swojej działalności, jakie życzenia pasują i są na miejscu lub czy w ogóle takowe życzenia wysyłać – a jeśli już to jak?

Podziękuj za współpracę

Jest to dobra okazja, by podziękować partnerom za dotychczasową współpracę, zachęcając równocześnie do dalszego korzystania z usług Twojej firmy (chodź to kwestia sporna). Jeśli masz możliwość, wyślij specjalny prezent dla klientów. Mogą to być różnego rodzaju gadżety firmowe, ale najprostszą formą będą specjalne linki do ofert, kody rabatowe czy vouchery MMS, o których mowa później.

Pamiętaj, że biznes to nie tylko pieniądze i oferty – to także umiejętności miękkie i nawiązywanie relacji, o które dbasz, pamiętając o partnerach i klientach w każdym momencie. Podsumowanie współpracy i podziękowanie za nią to gest, który pokazuje Twój profesjonalizm i ludzką stronę 😉

Personalizacja kluczem do sukcesu

Kto lubi dostawać życzenia przez SMS, które są kopiuj-wklej z popularnych portali z wierszykami – ręka do góry. Jeśli więc nie lubisz tego w życiu prywatnym, tym bardziej nie stosuj tego w sprawach zawodowych. Tone of voice musi być zgodny z marką – jak się komunikujesz z klientem na codzień i w jakiej branży się poruszasz – dostosuj odpowiednie formy wiadomości SMS i ich możliwości do odbiorcy.

Mając możliwość personalizacji, skonfiguruj wiadomości SMS tak, aby partner biznesowy widział, że była wysłana specjalnie dla niego. Na platformie SMSPLANET spersonalizujesz odbiorcę ustawiając parametry imienia, nazwiska czy konkretnej branży, przydzielając wcześniej grupy. Jak spersonalizować swoje wiadomości, przeczytasz we wpisie o sovoir vivre marketingu SMS – tam również dowiesz się jakich godzin unikać dla powiadomień SMS oraz jak dobrać częstotliwość autoSMS.

Nieodzownym elementem personalizacji jest oczywiście autoprezentacja i branding, budujący w oczach partnerów biznesowych zaufanie i pozytywny wizerunek. Nadpis, czyli zdefiniowane pole nadawcy, to must have poważnej firmy. Nadpis, przy marketingowej wysyłce SMS, ustawisz za darmo, lecz z pewnością pomoże to w przyszłości a klienci B2B będą wiedzieć, od kogo dostają życzenia.

Dobierz temat do odbiorcy

Pamiętaj, że w czasie świąt walczysz o uwagę odbiorców z mnóstwem innych wiadomości. Tutaj pochodną personalizacji będzie dopasowanie tematu życzeń, nawet tych najbardziej krótkich i treściwych, do konkretnego klienta – jeśli znajdzie się on w grupie biznesu turystycznego, możesz mu życzyć wspaniałych podróży, a klientom finansowym złóż życzenia dopasowane do ich branży. Przede wszystkim pamiętaj, do kogo piszesz. Pracując w firmie międzynarodowej pamiętaj, że np. nie każdy obchodzi święta. Zawsze bądź uważnym by nie popełnić biznesowego faux pas.

Życzenia biznesowe a sprzedaż

W przypadku gdy Twój biznes nie ma za wiele wspólnego ze świętami – nie sil się na specjalne promocje. Szczególnie jeśli wiesz, że to nie jest dobry czas, by sprzedawać swoje produkty – tym bardziej, że ciężko będzie Ci się przedostać przez multum innych ofert. Miej to na uwadze przy organizowaniu jakichkolwiek promocji, gdyż Twój komunikat może zabrzmieć. “Idą Święta, dawaj nam swoje pieniądze!”, a to nie wzbudza zaufania.

Pracując w branży B2B oferujesz swoje usługi firmom, które z kolei często pracują na zasadach Business to Customers. Wykorzystaj to, życząc udanego roku biznesowego.

Życzenia SMS – Vouchery MMS i kody SMS

Jeśli jednak chcesz aby Twoje życzenia miały wymiar praktyczny, i w zdedydowany sposób zapadły w pamięć, wykorzystaj możliwości jakie daje wysyłka SMS i prześlij specjalną, świąteczną ofertę – przygotuj świąteczne vouchery na darmową próbkę produktu czy usług i wyślij estetycznym MMS-em, bądź wyślij e-kartkę w formie linka spersonalizowanym SMS-em. Pamiętaj, by vouchery miały określony termin, jeśli chcesz zmobilizować do akcji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *