Turystyka i rekreacja

turystyka i rekreacja

Jak za pomocą SMS reklamować biuro podróży, koncerty w hotelu lub zachęcić do powrotu za rok na bal sylwestrowy? Krok po kroku przeanalizowaliśmy najczęstsze sytuacje, aby powstał mini-poradnik o powiadomieniach SMS jako medium sprzedaży, PR i nawiązywania kontaktu w branży turystyki i rekreacji, za pomocą implementacji APISMS i auto SMS.

Przypomnienia SMS to sposób na utrzymanie ciągłości komunikacji, zapewniające lepszą efektywność w kontaktach z klientem, a w konsekwencji – sprzedaży. Branża turystyki i rekreacji jest idealnym przykładem na to, że marketing SMS ma zastosowanie w każdej dziedzinie – wystarczy kreatywność i analiza potrzeb własnego biznesu. Tak jak we wszystkich branżach, kluczowym czynnikiem jest staranne przygotowanie bazy kontaktów do wysyłki, natomiast w turystyce i rekreacji nabiera to jeszcze większego znaczenia, ze względu na szerokie pole do popisu w powiadomieniach SMS 😉

1. Hotele

Zarządzając siecią hoteli lub jednym z nich, czy też małym, rodzinnym pensjonatem, manager doskonale sobie zdaje sprawę z tego, jak bardzo ważne jest wrażenie gościa po wizycie w obiekcie. Wbrew pozorom nie chodzi jedynie o nocleg – ocena pobytu zależy od wielu składowych (serwis, obsługa, catering, rozrywka i inne dogodności). Na całej ścieżce klienta, należy dbać o kontakt z nim. Dodatkowo chcąc mieć przewagę biznesową, zawsze musimy być o krok przed konkurencją.

Przeanalizowaliśmy 3 najpopularniejsze sytuacje, w których powiadomienia SMS i marketing SMS, to najlepsze i najprostsze rozwiązanie. Zanim jednak do tego przejdziemy, warto zacząć od odpowiedzi na często spotykaną obiekcję w tej branży:


” jesteśmy na booking.com, tam odbywa się kontakt z klientem a ja nie muszę się o nic martwić”.

Należy rozdzielić potrzeby, jakie spełnia portal, od tych, które dają nam SMSy marketingowe. Booking.com to serwis obsługujący rezerwacje, zapewniający kontakt z klientem tylko w tej kwestii. Nie umożliwia on jednak promocji konkretnego hotelu, a tym samym niemożliwe jest prowadzenie kampanii, czy to sprzedażowych czy wizerunkowych, za pomocą tego serwisu. Marketing SMS jest natomiast odpowiedzią na potrzebę komunikacji z gośćmi z konkretnego obiektu, czy jego reklamy.

WESELA

Wesela są zdecydowanie na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o popularność ich organizacji w hotelach. Dlatego są świetną okazją, by pokazać się z jak najlepszej strony. Dbałość o gości nie kończy się wraz z wymeldowaniem – warto podtrzymywać kontakt, by po prostu zostać jeszcze lepiej zapamiętanym. Jakim więc sposobem można zyskać serce byłych, obecnych i przyszłych gości? Po pierwsze oczywiście podstawowe usługi hotelu muszą być na najwyższym poziomie – to oczywiste w przypadku każdego produktu czy usługi, dlatego nad tym nie będziemy się pochylać.

Mając dane kontaktowe (i oczywiście zgody marketingowe!) pary młodej, warto zaistnieć w ich pamięci nie tylko jako dobre wspomnienie, lecz porada na przyszłość dla znajomych, czy też wybór na przyszłe podróże dla nich samych:

SMSy wizerunkowe – ciekawym sposobem na przypomnienie o sobie w delikatny sposób, jest np. przypomnienie o walentynkach, czy złożenie życzeń na święta, lub rocznicę ślubu. Wszystkie parametry, takie jak imiona, daty można zebrać do bazy, a za pomocą implementacji SMS API – wygenerować wiadomości z niezbędnymi danymi. Warto na początku stworzyć rozbudowaną bazę danych, aby później móc ją wykorzystywać w różnych sytuacjach. (Zbierz imiona małżonków, numery telefonów, datę ślubu – to z pewnością się przyda). Pamiętaj, że treść zależy tylko od inwencji twórczej, natomiast zwróć uwagę na to, aby zachować spójny wizerunek hotelu z pozostałymi działaniami promocyjnymi.

SMSY wizerunkowo – sprzedażowe Tutaj warto połączyć pamięć o gościach, wraz z korzyściami za tym stojącymi. Zbliża się rocznica ślubu? Przygotuj specjalną ofertę dla małżonków, przypominając jednocześnie o szczęśliwych chwilach. Z pewnością docenią pamięć, co pozytywnie wpłynie na PR obiektu. Link zawarty w treści wiadomości ułatwi rezerwację, ale równie dobrze możesz umieścić przekierowanie do strony hotelu czy grafikę z życzeniami – to wszystko zależy od Ciebie i od efektu, jaki chcesz uzyskać, prowadząc masową wysyłkę SMS.

Powiadomienia SMS

Analogicznym przykładem będą walentynki. Jeśli możesz sobie pozwolić na lekko żartobliwy ton, wiadomość wyślij do Pana Młodego z przypomnieniem o ważnej dacie – z pewnością doceni pomysł na prezent 😉

SMS system

IMPREZY

W hotelach organizuje się również imprezy powtarzalne, takie jak sylwester, andrzejki itd. Tutaj kampanie promujące wydarzenia, warto połączyć z marketingiem SMS. Powiadom gości hotelu o organizowanej imprezie wcześniej, aby już podczas planowania tych dni, mieli w głowie ofertę z Twojego hotelu. Powiadomienia SMS najlepiej rozłóż w czasie, aby gość miał czas na przyswojenie informacji – przygotuj powiadomienie, w którym zapowiesz imprezę, następnie w odległości czasowej wyślij kolejne z konkretną ofertą aż do last minute. Takim samym prawem będą się rządzić ferie zimowe czy wakacje – wiadomo, że należy je zaplanować wcześniej – dlatego powiadomienie czy konkretną ofertę wyślij chociaż miesiąc wcześniej, inaczej zmniejszysz szansę na powodzenie sprzedaży.

GALE I KONCERTY

Jeśli w hotelu odbywały się już gale sportowe, bankiety i konferencje biznesowe, czy koncerty – przy okazji następnych wydarzeń nie zapomnij o nich powiadomić uczestników z ostatnich edycji. Jeśli wydarzenia cieszyły się sukcesem, prawdopodobnie goście będą znów zainteresowani uczestnictwem – wystarczy im o tym przypomnieć. Dzięki temu bez wysiłku zyskasz wyższą sprzedaż miejsc.

2. Lokale rozrywkowe

Jak spędzić czas wolny w mieście? Jak spędzić czas wolny w górach? Tych pytań może być tysiące, dlatego jeśli prowadzisz lokal rozrywkowy, to marketing SMS jest narzędziem dla Ciebie. Bez różnicy czy zarządzasz lokalnym kinem, lodowiskiem, parkiem trampolin, escape-room. Być może prowadzisz wypożyczalnię rowerów wodnych lub organizujesz spływy kajakowe? Ważne, aby Twoja oferta trafiła do klientów wtedy, kiedy tego potrzebują, lub kiedy prawdopodobnie w najbliższym czasie znajdą się w okolicy. Jak to zrobić? Można pomyśleć o geolokalizacji, natomiast powiadomienia SMS warto planować z wyprzedzeniem. Jeśli zbliżają się ferie zimowe czy majówka, to powiadom o swojej ofercie rozrywek odpowiednio wcześniej, aby klient miał szansę uwzględnić pobyt u Ciebie w swoim rozkładzie dnia. Jeśli dopiero rozwijasz biznes, pomyśl o wysłaniu linków przekierowującym do pełnej oferty – powiadomienia SMS szczycą się rekordowym wskaźnikiem Open Rate (blisko 98%!). Być może dobrym sposobem będzie wysłanie ‘ekskluzywnych’ (w rozumieniu dostępności), zachęcających do odwiedzin kodów rabatowych? 🙂

3.Biura podróży

Tutaj podobnie jak w lokalach rozrywkowych – marketing SMS ma zastosowanie bez względu na wielkość prowadzonego biznesu – czy sieciowe biura podróży, czy agroturystyka lub przewodnik miejski.

Natomiast w przypadku dużych sieci najlepiej sprawdzą się powiadomienia o treściach rabatowych, z przekierowaniami do spersonalizowanych już ofert (dzięki połączeniu z kampaniami online). Z kolei agroturystyka, czy małe, rodzinne pensjonaty, mogą wysyłać oferty okazyjne, np na walentynki, czy inne wydarzenia, nie wymagające aż tak zaawansowanej personalizacji, jak w dużych sieciach. Dobrym rozwiązaniem będzie oczywiście zawieranie w treści linków, przekierowujących na stronę, jak i wysyłanie wiadomości tekstowych lub atrakcyjnych grafik. Tak jak we wszystkich poprzednich podpunktach, liczy się spójność z całością marki, biznesu, jak i dopasowanie do sytuacji oraz kreatywność 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *